Občina Šentjur se je na sejmu Alpe – Adria, ki se je odvijal med 29. januarjem in 1. februarjem na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, predstavila s svojimi ponudniki na različnih lokacijah. Promocije so se vrstile na osrednjem prostoru Slovenske turistične organizacije v okviru Združenja zgodovinskih mest, v okviru Turistične zveze Slovenije in na prostoru Dežele Celjske. Na sejmu so osrednji tem - i gastronomija s ponudniki, sledili Romana Rečnik, Zavod Etno Eko, Turistično društvo Izviri, Čebelarstvo Majcen, sirarstvo Videc in vrtnarstvo Valner. Obiskovalci so se skozi kulinarično animacijo seznanili z zgodbo Ipavčeve bogatinke in imeli priložnost degustirati Ipavčevo sladico ter lokalno pijačo obogateno z okusom bogatinke. Izvirna kulinarična animacija in nagradna igra kolo sreče so zbujali radovednost med obiskovalci, ki so pokazali interes po spoznavanju Šentjurskih doživetij. Odmevna, obširna in vsebinsko bogata predstavitev kulinaričnih in kulturnih doživetij je na stojnice pripeljala lepo število obiskovalcev in požela navdušenje in pohvale tudi s strani strokovne javnosti. Vsi so bili prijazno povabljeni v naše kraje po celotno doživetje tistega, kar so na sejmu okusili.
Znotraj Združenja zgodovinskih mest Slovenije do novih turističnih produktov in načinov promocije
Ob koncu januarja pa je Združenje zgodovinskih mest Slovenije skupaj s članico pripravilo novinarsko konferenco, na kateri so predstavili dober primer Metlike. Ta je na sejmu Ferienmesse 2020 na Dunaju pod okriljem Slovenske turistične organizacije Slovenijo predstavljala skozi čutila (gastronomija, tradicije čebelarstva in medu). Metlika je ravno na podlagi svoje bogate kulturne in naravne dediščine dolgoletna članica Združenja zgodovinskih mest Slovenije, pri katerem je znova opaziti uspešnost, ki jo prinese medsebojno povezovanje. Združenje prek tesnega partnerskega sodelovanja članic skupaj s Slovensko turistično organizacijo zasleduje skupni cilj razvoja in trženja kulturnega turizma. S tem namenom je združenje razvilo turistični produkt Mesta in kultura, ki ga promovira in trži prek štirih sklopov promocijskih filmov Mesta, z udeležbo na turističnih sejmih in borzah in z organizacijo študijskih tur. Novost v pripravi je kulturni abonma zgodovinskih mest 2021, kot celostni turistični produkt. »Cilj združitve izbranih aktivnosti in finančnih sredstev je bil, da s skupnimi sredstvi dosežemo maksimalne učinke v smislu povečanja števila predvsem tujih kulturno orientiranih turistov in njihovih prenočitev ter kakovost ponudbe kulturnega turizma,« je o dosedanjih prizadevanjih zapisala Mateja Hafner Dolenc, generalna sekretarka Združenja zgodovinskih mest.
Med načrti za leto 2020 navaja, da poleg turistične promocije in trženja zgodovinskih mest ostaja ključno področje delovanja Združenja zgodovinskih mest Slovenije tudi ohranjanje, varovanje in prenova stavbne dediščine mestnih jeder ter s tem povezane aktivnosti in naloge. Vidnejšo vlogo pri tem ima projekt Šola prenove v sklopu katere je Združenje lastnikom objektov kulturne dediščine preteklo leto prvič podelilo priznanja za kvalitetno prenovo. Združenje ob tem opozarja na pomanjkanje sredstev za obnovo kulturne dediščine, zato je na Ministrstvo za kulturo naslovilo pobudo za zagotovitev sredstev za obnovo kulturne dediščine v novi perspektivi 2021-2027.