Ureditev parkirišč pri območju Zdravstvenega doma
Eden večjih projektov v letu 2019 je bila ureditev parkirišč pri območju zdravstvenega doma, moderniziralo se je obstoječe parkirišče za uporabnike zdravstvenih storitev ter zgradilo sodobno parkirišče, ki bo namenjeno uporabnikom, ki bodo pot nadaljevali z javnim prevozom – t.i. parkirišče P&R.
Na parkirišču P&R v Šentjurju je 98 parkirnih mest, od tega 8 parkirnih mest za gibalno ovirane osebe. Za ceno 1 EUR je posamezniku omogočeno celodnevno parkiranje na parkirišču in prevoz na relaciji Šentjur – Celje z javnim avtobusom. Enosmerna karta na tej relaciji stane 2,3 EUR. V praksi to pomeni, da bo uporabnik parkirišča za ceno 1 EUR dobil parkirni listek, ki ga bo namestil na vidno mesto v avtomobilu ter potrdilo za brezplačno avtobusno vozovnico, ki ga bo dal vozniku avtobusa, ki mu bo na podlagi potrdila izdal brezplačno vozovnico.
Parkirišče obratuje vsak delavnik med 7:00 in 15:00 uro. Ob sobotah, nedeljah in praznikih je parkiranje brezplačno.
Parkiraj in presedi je koncept multimodalnosti prevoza potnikov. Oznaka je slovenski izraz za Park & Ride (P+R), ki pomeni parkiraj in se pelji z javnim prevozom ali kolesom. Pri tej obliki prevoza se del poti opravi z osebnim vozilom, na prestopni točki pa se zamenja prometno sredstvo – za preostali del poti se uporabi javni prevoz – avtobus ali vlak oz. kolo.
Območje kratkotrajnega parkiranja– MODRA CONA
Druga novost pa je uvedba modrih con na treh parkiriščih v centru Šentjurja, in sicer:
- na parkirišču za občinsko stavbo na naslovu Mestni trg 10, Šentjur (14 parkirnih mest),
- na moderniziranem parkirišču pri Zdravstvenem domu Šentjur (20 parkirnih mest),
- pri poslovnem objektu Drofenikova ulica 16 (19 parkirnih mest).
Modre cone bodo uvedene samo na delu parkirišč (ne na celotnem območju parkirišča), z namenom omogočanja dostopnosti parkirnih mest za potrebe vsakodnevnih opravkov. Parkirni prostori na katerih velja omejitev parkiranja, so označeni s talnimi označbami modre barve in s prometno signalizacijo na dostopu na parkirišče.
Parkiranje na območju modre cone omogoča brezplačno parkiranje do 2 uri. Po izteku dovoljenega časa mora voznik vozilo odpeljati. Omejitev kratkotrajnega parkiranja velja vsak delovnik med 7. in 15. uro. Ob sobotah, nedeljah in praznikih omejitve parkiranja ni.
Voznik mora na vidno mesto v avtomobilu namestiti:
- parkirno uro ali
- označiti na list papirja uro začetka parkiranja.
Plačljiv parkirni režim na parkirišču P&R v Šentjurju in uvedba modrih con bosta vzpostavljena s 1.januarjem 2020. Nadzor nad pravilnim parkiranjem bo opravljala Medobčinska inšpekcija in redarstvo Skupne občine uprave občin Dobje, Dobrna, Oplotnica, Slovenske Konjice, Šentjur, Vitanje, Vojnik in Zreče. V prvem tednu bodo voznike napačno parkiranih vozil zgolj opozarjali na nov parkirni režim, ki ga bodo v nadaljevanju redno nadzirali. Občanke in občane bomo o spremenjenim parkirnim režimom informirali tudi s pomočjo javnih občil.
SKICE PARKIRIŠČ S SPREMENJENIM PARKIRNIM REŽIMOM NAJDETE V PRIPONKAH
Pravno formalna podlaga novega parkirnega režima je Odlok o mirujočem prometu v Občini Šentjur, ki ga je na svoji redni seji 17. decembra sprejel Občinski svet Občine Šentjur Ukrepi so nujni zaradi naraščajočega prometa in števila vozi (Občina Šentjur izkazuje visoko stopnjo motorizacije - 54 vozil na 100 prebivalcev), predvsem pa želimo občankam in občanom ter obiskovalcem mesta omogočiti, da bodo lahko učinkovito dostopali do javnih storitev in vsakdanjih opravkov.
Ureditvi sistema parkiranja se je Občina Šentjur zavezala tudi s Celostno prometno strategijo, ki je bila sprejeta v maju 2017. To je strateški dokument, ki predstavlja pogled v prihodnost razvoja prometa v občini. Vključuje vrsto novih prometnih rešitev, ki bodo naredile kompromis med globalnimi usmeritvami trajnostne mobilnosti in lokalnimi infrastrukturnimi možnostmi. Med cilji so čistejše okolje, bolj zdrave navade občank in občanov, nove in alternativne potovalne poti. Z dokumentom si je Občina Šentjur zarisala zaporedje ukrepov na področju prometa, s katerimi bodo dosegli cilje celostne prometne spremembe in višjo kakovost bivanja. Predvidena je predvsem večja usmerjenost k privlačnejšem sistemu javnega potniškega prometa, ureditvi razvejane mreže kolesarskih poti in dobrih pogojev za hoje.