Čeprav je promet čez novozgrajeni nadvoz na Grobelnem, s katerim se cesta izogiba starim prometnim križanjem z železnico, stekel že pred nekaj meseci, je bila uradna otvoritev v ponedeljek, 30. novembra. Pri predaji ceste v uporabo sta se ministru za infrastrukturo dr. Petru Gašperšiču pridružila tudi župana občin Šentjur in Šmarje pri Jelšah, mag. Marko Diaci in Stanko Šket.
Pred otvoritvijo je Direkcija RS za infrastrukturo pripravila novinarsko konferenco, na kateri so velik državni projekt, izveden s pretežno evropskimi sofinancerskimi sredstvi, predstavili javnosti. Podrobnosti o investiciji sta predstavila direktor direkcije Damir Topolko ter vodja projekta Irena Zore Willenpart. Župana občin, ki ju novi nadvoz povezuje, pa sta predstavila predvsem praktične vidike infrastrukturnega posega za krajane in domačine. Župan mag. Marko Diaci je pri tem poudaril, da je Občina Šentjur izvedbo projekta pospremila z mešanimi občutki, saj, kot je znano, je bil v sklopu izgradnje krajanom Grobelnega obljubljen tudi pločnik Stopče, vendar se je med gradnjo izkazalo, da država zanj nima sredstev, kar krajanov ni pustilo ravnodušnih. Pred dnevi pa je direktor direkcije Topolko na pogovoru s krajani Grobelnega predstavil terminski plan za izvedbo pločnika, ki naj bi bil zgrajen v roku dveh let. Sicer pa sta se župana strinjala, da gre nedvomno za izjemno pomembno prometno rešitev za celotno Kozjansko in Obsotelje, saj se je potovalni čas bistveno skrajšal, promet, predvsem gospodarski in turistični tranzit, pa sta tako bolj tekoča. Vendarle, je ob tem poudaril Diaci, je ključni infrastrukturni projekt, s katerim bo to veliko območje Kozjanskega in Obsotelja povezano z avtocestnim križem, navezovalna cesta Dramlje – Šentjur, ki je že od leta 2011 umeščena v prostor.
Te besede je, ob iskreni zahvali vsem, ki so pripomogli k izvedbi uspešnega projekta, ponovil tudi na sami otvoritvi, župan sosednje občine Šmarje pri Jelšah Stanko Šket je pa je dodal, da bo novi nadvoz občini še bolj povezal, zbrane pa je zatem nagovoril tudi minister Gašperšič. V govoru je izpostavil, da je dobro razvit prometni sistem v posamezni državi pomemben dejavnik, ki omogoča razvoj gospodarstva in ustrezno mobilnost ljudi. Poudaril je, da smo vse napore usmerili v pridobivanje evropskih sredstev, s katerimi smo v iztekajoči se perspektivi izboljšali tako cestno kot tudi železniško infrastrukturo na območju celotne Slovenije. Skupaj je bilo za področje cest iz evropskih sredstev namenjenih 140 milijonov evrov za področje železnic pa več kot 400 milijonov evrov.
Na otvoritveni slovesnosti, ki jo je povezovala Maja Ratej, so zaigrali združeni člani Pihalnega orkestra Šentjur in godbe na pihala Šmarje pri Jelšah, nastopili sta tudi mlada glasbenika iz šmarske občine ter člani MPZ Šentvid pri Grobelnem.
O projektu:
Direkcija Republike Slovenje za infrastrukturo je zaključila s 17,7 mio EUR vredno investicijo izvennivojskega križanja v Grobelnem, ki jo je sofinancirala Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj v višini 85 odstotkov upravičenih stroškov (13,4 mio EUR). Na območju naselja Grobelno je cesta kar trikrat prečkala železniško progo, kar je povzročalo omejitve v pretočnosti prometa. Z izgradnjo nadvoza so bili ukinjeni nivojski prehodi čez železniško progo, s podhodom je kolesarjem in pešce omogočen varen dostop do območja železniške postaje. V sklopu naložbe je bila izvedena rekonstrukcija in novogradnja glavne ceste v dolžini 1.540 metrov, urejeni so bili premostitveni objekti, avtobusna postajališča, kolesarske steze in pešpoti, odvodnjavanje, javna razsvetljava ter zaščiteni komunalni vodi. Vrednost celotnega projekta je ocenjena na 17,7 mio EUR, vrednost gradbenih del pa je znašala 15,1 mio EUR. Z izgradnjo izvennivojskega križanja ceste in železnice in ustreznejšimi tehničnimi elementi ceste se je prometna varnost izboljšala za vse uporabnike te ceste, prav tako je zvišana stopnja varnosti v železniškem prometu. Povečale so se potovalne hitrosti, saj uporabniki ne čakajo več pred spuščenimi zapornicami, naselje Grobelno ni več izpostavljeno negativnim emisijam čakajočih vozil, koristi od projekta pa ima tudi širše območje, saj se z odpravo nivojskih križanj izboljšuje njegova dostopnost in s tem pozitivno vpliva na konkurenčnost in regionalni razvoj.