Slavnostno obeležitev so v sredo, 18. maja, pripravili v Mestni občini Celje, kjer se gradnja 11,55 kilometrov dolga trasa kolesarske povezave med Celjem, Štorami in Šentjurjem tudi pričenja. Projekt se sofinancira z evropskimi ter državnimi sredstvi, svojo kvoto je v okviru Dogovora za razvoj regij zagotovila Občina Šentjur.
Zbrane so ob tej priložnosti nagovorili župani vseh omenjenih občin,
mag. Marko Diaci,
Bojan Šrot in
Miran Jurkovšek ter
Ljiljana Herga, direktorica Direkcije RS za infrasturkturo. Kot je izpostavil mag. Marko Diaci, ki se je v Celje pripeljal s kolesom, je šentjurska občina aktivno participirala pri snovanju tega projekta že od leta 2011. Vanj je bilo vloženega veliko dela, leta 2017 pa je bila v Šentjurju tudi javna razgrnitev trase. Izpostavil je nevarnost za kolesarje, ki jo predstavlja vožnja po regionalni cesti, zato lahko se lahko ob večji varnosti nadejamo več vsakdanje migracije, rekreacije, obiskovalcev in turističnih povezav. Kolesarska mreža, kot je povedala Herga, se v tej finančni perspektivi namreč pospešeno širi tako na državnem kot regijskem nivoju.
Občina Šentjur je za potrebe izgradnje kolesarske poti pridobila 28 služnosti in zagotovila tudi svoja zemljišča ter 780.000 € nepovratnih sredstev, ki ji pripadajo glede na Dogovor za razvoj regij.
Vrednost celotne investicije znaša dobrih 8,8 milijona evrov, izvajalca del sta podjetje Voc d.o.o. Celje in partner Kolektor CPG d.o.o., rok za izvedbo del je konec leta 2023.
POTEK TRASE:
V Celju je začetek kolesarske povezave pri železniškem podhodu na Teharski cesti, potem je speljana na nabrežju reke Voglajne do sotočja s Hudinjo, kjer je predviden nov kolesarski most. Trasa se v nadaljevanju vi med Voglajno in železniško progo in se približa Teharski cesti, kjer po obstoječem mostu prečka Voglajno in vodi proti občini Štore po Teharski cesti kot souporaba vozišča.
Trasa nato prehaja na zahtevno območje (Nad stolarno 2), kjer je predvidena rušitev gospodarskega objekta in odstranitev strme skalne brežine, plinski postaji pa se trasa izogne tako, da se dvigne na vzpetino. V nadaljevanju si trasa utira pot po parkirišču in servisni cesti železarne s souporabo vozišča po Ulici Cvetke Jerin, kjer je predvidena izgradnja novega Godčevega mostu. Od tu se kolesarska pot nadaljuje po območju železarne, mimo deponije za odpadno kovino in ob Voglajni, z ograjo ločena od ostalih površin, ter po obstoječi javni poti, ki bo prekategorizirana v kolesarsko pot. Sledi del, kjer je predvidena izgradnja novega mostu čez Voglajno (Prožinska vas), po približno treh kilometrih ob Voglajni in železnici pa trasa doseže občino Šentjur. V zadnjem delu je trasa v dolžini dobrega kilometra speljana po kmetijskih zemljiščih in obstoječi poljski poti ob železnici, nato še približno en kilometer ob glavni cesti do avtobusne postaje v Šentjurju.
Državna kolesarska povezava (DKP) Celje-Štore-Šentjur sodi v projekt izgradnje kolesarskih povezav v Savinjskih regiji in nastaja v okviru »Območnega razvojnega partnerstva (ORP) Osrednje Celjsko« (deluje pod okriljem podjetja Simbio). ORP je v tem projektu koordinator med občinami in DRSI, bil je naročnik in usklajevalec izdelave idejnega projekta (IDP). DRSI je financirala izvedbeno dokumentacijo (PZI in PGD), ki jo je pripravilo podjetje GPI iz Novega mesta. Strokovne podlage za izgradnjo kolesarskih povezav v regiji (uskladitev po etapah in pravne podlage za poseg v prostor), ki so tudi osnova za umeščanje kolesarske povezave Celje-Štore-Šentjur, je izdelala Razvojna agencija Savinjske regije (RASR).
FOTO: JURE GODLER